Majorette – Renault DeZir


Scale model of an automobile, the Renault DeZir, made by Majorette. This example is reference 221H, included in the "Street Cars" series. It is made in Thailand, possibly in 2017. Metal body painted in metallic dark red, with a slanted silver stripe on the sides. Black plastic base. Glazing represented in red transparent plastic, with molded details. Interior details in black plastic. Plastic wheels (5SV), "chrome" rims. No suspension. The nominal scale is 1:63 and the overall length is approximately 2.7 in. About 1.1 oz. This model represents a "concept car", the Renault DeZir, unveiled by Renault at the 2010 "Paris Motor Show". Equipped with a 110 kW (150 hp) electric motor, it can reach a top speed of around 112 mph. This automobile, the Renault DeZir, is in my collection under the theme "French Vehicles" and "Concept Cars".

Modelo à escala de um automóvel, o Renault DeZir, feito pela Majorette. Este exemplar é a referência 221H, incluída na série "Street Cars". É feito na Tailândia, possivelmente em 2017. Carroçaria em metal pintada em vermelho escuro metalizado, com faixas prateadas inclinadas nas laterais. Base em plástico preto. Vidros representados em plástico vermelho transparente, com detalhes moldados. Detalhes interiores em plástico preto. Rodas em plástico (5SV), jantes "cromadas". Sem suspensão. A escala nominal é 1:63 e o comprimento total é de aproximadamente 69 mm. Cerca de 30 g. Este modelo, representa um "concept car", o Renault DeZir, revelado pela Renault no "Paris Motor Show" de 2010. Está equipado com um motor eléctrico de 110 kW (150 hp) e pode atingir uma velocidade máxima de cerca de 184 km/h. Este automóvel, o Renault DeZir, encontra-se na minha colecção sob o tema "Veículos Franceses" e "Concept Cars".


Majorette "Street Cars" series

The "Street Cars" series offers an appealing choice of vehicles, with a perceptible emphasis on high performance models. ● A série "Street Cars" oferece uma apelativa escolha de veículos, com uma ênfase perceptível em modelos de alta performance.

Item

Reference

Scale

Made

Renault DeZir  [1]

Concept Car

321H [2]

1:63

2015–19


[1]  Renault DeZir in Majorette's catalogs, marked Renault Alpine A110-50 on the model's base.
[2]  Reference shared with the Renault Alpine A110-50.




Versions and color variants

Released in metallic dark red with 5SV wheels or in matte red with 5SVB wheels. Necessary corrections or additions to the above are welcome. ● 

Lançado em vermelho escuro metalizado com rodas 5SV ou em vermelho mate com rodas 5SVB. Devidas correcções ou adições ao acima descrito são bem-vindas. ●

 
321H Metallic dark red, 5SV wheels.


● References

Majorette Model Cars Wiki | "Renault Alpine A110-50
Majorette Model Cars Wiki | "5SV wheel
Wikipedia | "Renault DeZir
Wikipedia | "Concept Car"

1 mm → 0.039 in 
1 g → 0.035 oz  
1 kW → 1,360 hp (metric)
1 kW → 1,341 hp
1 hp (metric/PS) → 0,986 hp
1 km → 0,621 mile (international)


● How does the "real" Renault DeZir looks and sounds like? Check it here, this awsome concept car on a video retrieved from What Car?.





Comments

Popular posts from this blog

Rajá – Colecção Espacial

Thank You

Thank You 2023