Siku – Wiesmann GT MF4
Scale model of an automobile, the Wiesmann GT MF4, made by Siku. This example is reference 0879, included in the "Siku Super" series. It is made in China, possibly in 2016. Metal body painted in metallic dark green. Black plastic base. Glazing represented in transparent plastic with molded details in the windscreen. Interior details in beige plastic. Plastic wheels with rims highlighted in metallic gray. No suspension. The nominal scale is 1:55 and the overall length is approximately 3 in. About 1.4 oz. This model represents the 2005 Wiesmann GT MF4 coupe, equipped with the 4799 cm³, 270 kW (367 hp) BMW N62 8-cylinder engine in V-configuration. It can reach a top speed of around 181 mph.
The real Wiesmann GT MF4 always seemed to me as if someone had crossed a Jaguar C-Type with an E-Type, added the main organs from the BMW M3 and injected the creature with steroids for a number of weeks. And the result is not as beautiful as one would expect. But I am told that the Wiesmann GT MF4 offers you a remarkable – some would even say, insane – performance, a sort of TVR Tuscan style, but keeping the car on the road. And that’s what a sports car is all about. Singular, provocative and affirmative. Exhilarating. It seems that the more we look at its lines and details, the more we feel attracted – until we fall in love. Even in miniature form. This is a nice model with well applied paint and printed details – including the iconic gecko and peculiar tail lights – and truly adequate low-profile tires. This automobile, the Wiesmann GT MF4, is in my collection under the theme "German Vehicles". ●
Modelo à escala de um automóvel, o Wiesmann GT MF4, feito pela Siku. Este exemplar é a referência 0879, incluída na série "Siku Super". É feito na China, possivelmente em 2016. Carroçaria em metal pintada em verde-escuro metalizado. Base em plástico preto. Vidros representados em plástico transparente com detalhes moldados no pára-brisas. Detalhes interiores em plástico bege. Rodas em plástico com as jantes destacadas em cinzento metalizado. Sem suspensão. A escala nominal é 1:55 e o comprimento total é de aproximadamente 77 mm. Cerca de 40 g. Este modelo representa o Wiesmann GT MF4 coupe de 2005, equipado com o motor BMW N62 de 8 cilindros em V, com 4799 cm³ e 270 kW (367 hp). Pode alcançar uma velocidade máxima de cerca de 291 km/h.
O verdadeiro Wiesmann GT MF4 sempre me pareceu como se alguém tivesse cruzado um Jaguar C-Type com um E-Type, adicionado os órgãos principais do BMW M3 e injectado a criatura com esteróides por várias semanas. E o resultado não é tão bonito quanto seria de esperar. Mas dizem-me que o Wiesmann GT MF4 nos oferece um notável – alguns diriam mesmo, insano – desempenho, uma espécie de estilo TVR Tuscan, mas mantendo o carro na estrada. E é isso que se espera de um carro desportivo. Singular, provocativo e afirmativo. Estimulante. Parece que quanto mais olhamos para suas linhas e detalhes, mais nos sentimos atraídos – até que nos apaixonamos. Mesmo em miniatura. Este é um belo modelo com a pintura e detalhes impressos bem aplicados – incluindo o icónico gecko e as peculiares luzes traseiras – e os verdadeiramente adequados pneus de baixo perfil. Este automóvel, o Wiesmann GT MF4, encontra-se na minha colecção sob o tema "Veículos Alemães". ●
1 mm → 0.039 inch
1 g → 0.035 oz
1 kW → 1,360 hp (metric)
1 kW → 1,341 hp
1 km → 0,621 mile (international)
"Super Siku" series
The "Super Siku" series comprises many references and variants depicting diverse types of vehicles, including the Wiesmann GT MF4. ● A série "Super Siku" compreende muitas referências e variantes retratando diversos tipos de veículos, incluindo o Wiesmann GT MF4.
Wiesmann GT MF4 | 0879 | ?–? | REGULAR EDITION |
Versions and color variants
Several color variants. ● Diversas variantes de cor.
0879 Metallic dark green, beige interiors. Black plastic base.
● References
Wikipedia | "Siku Toys"
Siku Museum Database | "Wiesmann GT MF4"
Wikipedia | "Wiesmann"
● How does a "real" Wiesmann GT MF4 looks and sounds like? Check it here, on this video retrieved from CarAdvice.
Comments
Post a Comment